Havuç Tüketirken ?

Havuç Tüketirken ?

HAVUÇ

Havuca sarı rengi veren karotenoidler; *Vücudumuzda A vitamini sentezlenmesinde ön madde olarak kullanılmaktadır. 

A vitamini koroner kalp hastalıkları ve kanserin önlenmesinde önemli bir role sahiptir.

Havuçta aynı zamanda C vitamini ( askorbik asit) ve K vitamini ve potasyum bakımından da zengindir.

100 gr havuç ortalama 35 kalori ve 2-3 gr posa içermektedir. 

Glisemik indeksi ( yani kan şekerini yükseltme hızı ) çiğ havucun 35, glisemi yükü ise 2 dir. Bu da demek oluyor ki diyetlerin korkulu rüyası olan havuçtan aslında o kadar korkmaya gerek yok.

Önemli olanın porsiyon miktarı olduğunu hatırlatmakta fayda var. ☝🏻

Ayrıca A vitamini emilimi için; havuç içeren salatalarınıza yağ ilave etmeyi unutmayın, hatta en iyisi avakado ilave edip, beta- karoten emilimini arttırın, bizden söylemesi.

 

SlimBOX Diyet Yemek Servisi

Antalya Diyetisyen