YENİ YILDA, KENDİME YENİ BİR BEN LAZIM !

YENİ YILDA,  KENDİME YENİ BİR BEN LAZIM !


YENİ YILDA,  KENDİME YENİ BİR BEN LAZIM !


Aralık ayına girdiğimiz şu günlerde yeni yıl programı telaşı hepimizi sarmış olabilir. Yeni yılın en güzel yanı ise tabi ki yeni yıl kararları.  2017 ‘ de daha sağlıklı besleneceğim sözünü  kendinize verdiyseniz; kendime yeni bir ben lazım diyorsanız;  bu  sözünüze yardımcı olacak  5 ipucu aşağıda :


KAHVALTIYI ATLAMAYIN


Güne iyi başlamanın tek yolu sağlıklı bir kahvaltı. Unutmayın gece uykuda metabolizma hızınız en düşük seviyededir. Uyanır uyanmaz ilk 30 dakikayı aç geçirmeniz, metabolizmanızın gün boyu yavaş olmasına neden olacaktır. Türk usulu zengin bir kahvaltıyı hazırlamak size zor geliyor olabilir. Yulaf ,müsli ya da taze meyve ile karıştırılmış  yoğurda ne dersiniz. Hazırlaması sadece 5 dakikanızı alacaktır.


OFİSE ÖĞLE YEMEĞİNİZİ GÖTÜRÜN


Öğlen işyerinde fast food yemekten hala sıkılmadınız mı ?  Ne kadar çok protein ağırlıklı  beslendiğinizin farkında mısınız ? Dışarda tükettiğimiz  besinlerin  hem porsiyonu hemde içeriği gerçekten sizin için uygun mu ? Evde hazırlayacağınız  sebzeli ya da peynirli bir sandviç, ya da zeytinyağlı bir sebze ile ;   porsiyon ayarlaması yapabilir, hem de alacağınız  gereksiz fazla kaloriden kurtulmuş olacaksınız.


DAHA FAZLA SEBZE VE MEYVE TÜKETİN


Günümün insanının en büyük problemi; dışarda  sık yemek yemek ve protein ağırlıklı beslenmek. Günlük 25-30 gr lif tüketmemiz  gerektiğini hatırlamak gerekirse; bu da günlük 400 gr sebze, 2-3 porsiyon meyve tüketmemiz gerektiğini gösteriyor. Sebze ve meyveler; yüksek lif içerikleri ile kolesterolü düşürmeye, kabızlığı önlemeye yardımcı olmaktadır. Volumetrik besin grubunda yer almalarında dolayı; kısa sürede doygunluk sağlayarak – daha az kalori almanıza yardımcı olacaklardır. Yüksek antioksidan  ve vitamin içerikleri ile,hem bağışıklı sisteminizi güçlendirip hem de kalp ve damar sağlığınız koruyacaklardır.


 


KAYIT OLDUĞUN SPOR SALONUNA GİT!


Ne kadar çok duymuşluğum var,  ‘Spor salonu kaydım var ama bir iki kere gittim’. Evet ilk hafta zorlanacaksın, bahaneler üreteceksin ama bil ki tek değilsiniz. 21 gün kuralını deneyin! Olumlu davranışın alışkanlığa dönüşmesi için 21 gün  gerekli. Kendin için doğru ve sevdiğin egzersizi bulursan spor salonuna gitmeniz daha kolay olacaktır. Spor salonuna gitmekte mi zor geliyor, açık hava yürüşlerine ne dersiniz. Antalya’da yaşıyoruz unutmayın, güneşli günlerin tadını çıkarın.


KALİTELİ VE YETERLİ UYKU


Kaliteli ve yeterli uyku;  leptin  ( tokluk ) veya ghrelin ( açlık )  hormonlarımızın düzenlenmesine yardımcı olmaktadır. Gününüzü en geç 23.00’ de yatakta olacak şekilde planlayın. Düzensiz uyku nedeniyle,  ghrelin (açlık ) hormonu seviyesi artarak gece atıştırma isteğine veya gün boyu iştahınızın artmasına neden olabilmektedir. Uyku hormou olan melatonin salınımını arttırarak; kaliteli bir uykuya geçiş yapabilirsiniz. Triptofan içeriği yüksek besinlere; muz, ılık süt, kefir, hindi, badem,keten tohumu gibi günlük beslemenizde yer vererek uykunuzu düzene sokabilirsiniz.