PROBİYOTİKLER & PREBİYOTİKLER - BAĞIRSAK DOSTU BAKTERİLER

PROBİYOTİKLER & PREBİYOTİKLER - BAĞIRSAK DOSTU BAKTERİLER

PROBİYOTİKLER & PREBİYOTİKLER - BAĞIRSAK DOSTU BAKTERİLER

PROBİYOTİKLER & PREBİYOTİKLER - BAĞIRSAK DOSTU BAKTERİLER

Probiyotik kelimesinin anlamı Yunancadan gelmekte olup ‘Yaşam için’ anlamını taşımaktadır. Probiyotikler ‘iyi’ bakteriler olup; bağırsak floramızda doğal olarak bulundukları ve sağlığımıza kattıkları faydalardan dolayı ‘ Dost Bakteriler’ olarak bilinmektedirler.

Yetişkin bir insanın gastro-intestinal kanalında 400’den fazla türde bakteri bulunmaktadır. Sindirim sisteminde yaşayan bu mikroorganizmalar; sağlıklı bir sindirim sisteminin olmazsa olmazlarıdır. Probiyotikler; canlı bakterilerdir, prebiyotikler ise bu mikroorganizmaların gelişmesi için gerekli olan besinlerdir. Kefir, yoğurt, fermente süt ürünleri, lahana turşusu, zeytin gibi besinler doğal olarak probiyotik gıdalara örnektir.

Prebiyotik, besinlerin doğal, sindirilmeyen ve bakterilerin büyümesini sağlayan besin bileşenleridir. Bağırsaktaki yararlı bakterilerin sayısını ve aktivitesini arttırarak; bağırsak hareketlerini düzenlemekte; kalsiyum ve magnezyum gibi minerallerin emilimini arttırmaktadır.Prebiyotik bileşenler; genellikle çözünür lif olan oligosakkarit veya polisakkatirlerdir. Muz, soğan, sarımsak, pırasa, kuşkonmaz, enginar, soya fasulyesive kepekli gıdalara beslenmenizde yer vererek, prebiyotik tüketiminizi arttırabilirsiniz.

Probiyetiklerin Sağlık Üzerine Faydaları

*Sindirim sistemini düzenleyerek, bağırsak hareketini hızlandırarak, kabızlık, gaz oluşumu, ishal gibi bağırsak rahatsızlıklarını önler.

* Toksik maddelerin vücuttan atılmasına yardımcı olurlar.

* Bağışıklık Sistemini güçlendirirler.

* Kötü huylu kolesterolü düşürmeye yardımcıdır.

* Bağırsak florasını korumaya yardımcıdır.

* B1, B2, B6 ve K vitamini sentezlenmesine yardımcı olurlar.

Probiyotik bakterilerin üreyerek büyümesini sağlayacak besinler prebiyotiklerdir. Hem prebiyotik hem de probiyotik bakterilerin bir arada olması sinerjik etki sağlayarak, iyi bakterilerin hızla çoğalmasına yardımcı olacaklardır.

 

Sinbiyotik Kefir Tarifi:

* 1 su bardağı sade kefir

* 50 gr muz

* 1 yemek kaşığı yulaf kepeği veya yulaf ezmesi

* Toz tarçın

Hazırlanışı: Muzu dilimleyin, blendera atarak püre haline getirin. Üzerine kefiri ve yulaf ezmesini ilave ederek tekrar blenderdan geçirin. Üzerine toz tarçın ilave ederek, afiyetle içebilirsiniz.